Билеты от 80 грн!
Купить билет на Голоси. Українська музика XX–XXI століть - 23.01.2022 19:00
Голоси. Українська музика XX–XXI століть
23.01
19:00
Kyiv Symphony Hall
Площа Лесі Українки, 1
Виконавці:
Kyiv Symphony Orchestra
Луїджі Ґаджеро, диригент
Струнний квартет (Софія Грабовська, Ольга Пенькова, Андрій Макій, Віктор Рекало)
Духовий квартет (Інна Воробець, Дмитро Пашинський, Максим Коломієць, Сергій Гурін)
Програма:
Борис Лятошинський. Струнний квартет №4 (сюїта на основі українських народних пісень), ор. 43 (1943)
Борис Лятошинський. Сюїта для квартету духових, ор. 46 (1944)
Євген Станкович. Соната для флейти, гобоя і віолончелі “Голоси” (1966, прем’єра)
Борис Лятошинський. Прелюдія для оркестру “Кварти” (1915–1916, 1919)
Юрій Іщенко. “Чотири ідилії” (“Пори року”) для симфонічного оркестру (2002)
Євген Петров. “З’ява” для симфонічного оркестру (2021, прем’єра)
Як звучить українська класична музика модернізму, авангардизму та сучасності? З програмою “Голоси. Українська музика ХХ–ХХІ століть” ви не лише почуєте, але й відчуєте імпульси української історії останнього сторіччя, адже музика є справжнім документом часу. Саме тому цей концерт за участі музикантів та оркестру Kyiv Symphony Orchestra з диригентом Луїджі Ґаджеро відкриває нову сторінку в сучасній історії української культури — запуск Лятошинський-клубу / Lyatoshynsky Club.
Лятошинський-клуб — це спільнота пасіонаріїв від культури та бізнесу, покликаних відкривати, примножувати та просувати українську музику на батьківщині і для всього світу. Сьогодні, коли нація переживає новий етап самоідентифікації, питання актуалізації вітчизняного мистецтва, велика доля якого залишилася невідомою для широкої аудиторії через ідеологічні лещата колоніальної політики, стоїть надзвичайно гостро.
Ім’я Бориса Лятошинського — видатного композитора і вже класика української музики — зовсім не випадковість. Навколо його постаті об’єдналася плеяда композиторів молодого покоління, гурток “Київський авангард”, що своєю чергою встановили ще один орієнтир української музики для сучасних і наступних композиторських генерацій. Тому в програмі концерту 23 січня можна буде передусім почути “голос” самого Бориса Лятошинського у творах, що написані у воєнні роки — Струнному квартеті №4, Сюїті для духових та Прелюдії для оркестру “Кварти”.
Хоча Прелюдія для оркестру має суто музичну назву “Кварти”, написання цього твору має дуже ніжну ліричну історію. “Якщо хочеш зробити мені задоволення, то зіграй кілька разів початок з нашого останнього твору (у квартах). Це наш спільний, а не тільки мій твір: ти знаєш чому. Я так радий цьому. Мила, люба моя! Я так хотів би зараз сам зіграти це, але не можу: зіграй ти і думай тоді про мене. Знаєш, котінько, там є і ти, і я”, — це зворушливе повідомлення було знайдено на сторінках листів композитора до коханої дружини Маргарити.
Музика композитора покоління шістдесятників, живого класика сучасної української музики Євгена Станковича популярна серед музикантів. Проте 23 січня через понад 50 років після створення у виконанні квартету музикантів Kyiv Symphony Orchestra Соната для флейти, гобоя і віолончелі “Голоси” прозвучить вперше! Суголосно до походження слова “соната” від “sonare” (“звучати”) у “Голосах” Станковича ви почуєте розмаїття звучання оркестру — сольних тембрів та різнобарвних ансамблів.
У другому відділенні концерту Kyiv Symphony Orchestra виконає “Чотири ідилії” Юрія Іщенка — учня Бориса Лятошинського, зв’язок з котрим відчувається в оркестровій палітрі музики композитора. Вівальді, Гайдн, Чайковський, П’яццола, Дичко — звукове зображення пір року завжди приваблювало музикантів. Чотири замальовки Юрія Іщенка захоплять вас й перенесуть у безтурботне споглядання осінньої, зимової, весняної та літньої ідилій, мандрівка якими завершиться “Світанком над озером”.
Голос молодої генерації композиторів на концерті представить Євген Петров — переможець композиторського конкурсу імені Мирослава Скорика. Kyiv Symphony Orchestra виконає прем’єру свіжонаписаного твору “З’ява” для симфонічного оркестру. Ця композиція — вишукане сонористичне плетиво навколо всього лиш одного акорду. Пуантилістична “тиша”, що передує з’яві акорду, спонукатиме вас вслухатися в максимально розріджений прозорий звуковий простір, а після з’яви акорду виникне враження розпорошення чи розширення цього простору, що переходить у суцільну тишу.
Подія відбудеться у партнерстві Лятошинський-клубу з Kyiv Symphony Orchestra.